5 Eylül 2017

Üniversiteye Gidecekler İçin Tavsiyeler






Merhaba arkadaşlar,
Hepimizin aylarca hazırlık yaptığı kazanması zor kazandıktan sonra okuması zor olan bölümlerde bir çoğumuz farklı illere gitmek zorunda kalıyor.
Farklı hayatlar farklı yaşam stilleri bizleri bekliyor.
Çoğumuzun hayali olan üniversiteyi başka şehirde okumak kolay gibi görünse de ilk sene biraz zorluk çekebiliyoruz. İlk seneyi nasıl daha kolay geçirebiliriz?
İşte verebileceğim en iyi 10 tavsiye!

1) Yurtta mı, Ev de mi kalmalıyım?
Öncelikle bu konuda verebileceğim en iyi tavsiye ilk seneden eve çıkmamanız olacaktır. Hatta bana kalırsa ben hiç eve çıkmayı düşünüyorum fakat ben ev hayatı da görmek istiyorum diyenler için ilk sene evde kalmamanız daha iyi olacaktır.
Yurtta kalırsanız şu gibi avantajlarınız olacaktır.
-Sınav haftası evi mi temizleyim yoksa sınava mı çalışayım diye bir düşünceniz olmayacaktır. Daima yurtlarda kendinize ait bir masa vardır yada çalışma odaları vardır.
Ayrıca günlük odanızı süpüren ablalarımız vardır.
-Akşama ne yemek yapsam gibi düşünceleriniz olmayacaktır.
Yurtlarda en az 3 çeşit ana yemekten oluşan her gün farklı bir menü çıkıyor.
Hiç yurt yemeklerinden tiksinmedim. Kendi yurdumla alakalı olduğunu da düşünmüyorum bazı arkadaşlar bu konuda aşırı davranabiliyorlar.
-Her zaman sıcak suyunuz, sınırsız internetiniz, sınırsız kullandığınız elektriğiniz var.
-Ayrıca yurtlarda güvenlik var. İçeriye erkek sinek bile sokmuyorlar. :)
-Her yurtta basketbol, voleybol sahası var.
-Odalar genellikle 3 kişilik. Ve banyo,tuvalet için odamda ayrı bir bölüm var. Kendime ait büyük bir dolabım ve masam var. Ortak kullandığımız bir buzdolabı var.
*Ben Devlet Yurtlarında (KYK)'da kalıyorum. Benim yurdum yarı özel diye geçiyor. Artık her ile böyle yurtlar açılıyor.

Kısaca özetlemek gerekirse, -ki bu tamamen kendi görüşüm.-
Ben evde yapabileceğimi düşünmedim. Devlet yurtları da çok büyük değişim gösteriyor. Gerçekten konforlu ve ucuz oluyor. Vize/Final haftası kafam da ev işleri yerine hangi konulara çalışsam diye düşünüyorum.
Yeni gittiğiniz bir şehirde insanlarını tanımıyorsunuz sonuçta. Evi çok güvenli bulmuyorum. 
Ayrıca ilk seneden eve çıktığınız arkadaşlarınız da önemli tabi.
Bunların artılarını ve eksilerini düşünerek karar vermelisiniz. :)

2) Arkadaş çevresini iyi seçmek.
Arkadaşlarınızı iyi seçmek zorundasınız. Maalesef siz çok iyi niyetli oluyorsunuz ama karşınızdaki hiç o kadar iyi olmuyor. İlk aylardan hadi kafeye gidelim ya da şuraya buraya gidelim diyen arkadaştan uzak durun derim. Bu hem derslerinizi etkileyebilir hem de bütçenizi etkiler. Bir yere gitmeyin demiyorum ama bunun sınırını korumak sizin elinizde.
Kesinlikle herkes kendi yediğini içtiğini ödemeli.

3) Alacağınız şeylerde öğrenciliğinizi belli edin. :)
Mesela gidip kilo kilo meyve falan almanıza gerek yok. Ama pazara gidiyorsunuz baktınız uygun alın tabii. Manava gittiniz ben iki tane muz almak istiyorum deyin mesela.
Bir de pazarlık ruhunuzu geliştirmeye çalışın. Abi bu kadar olsa sıkıntı olur mu diye sorun. 
Karşınızdaki kişiden yumuşak bir ses tonuyla istediğiniz sürece her şeyi indirimli alabileceksiniz. Bak bunlar komik ama cidden önemli şeyler. Yoksa para hooop uçar.
Sonra bekle bakalım aç karnına ay sonunu :)
-Ayrıca telefonunuza Ne harcadım uygulamasını indirerek harcadıklarınızı en ince ayrıntısına kadar kaydedin. Paranın nereye gittiğini görebilirsiniz. Ve bu paralar nereye gidiyor yahu?! sorusuna cevap bulabilirsiniz. :)

4) Vize/Finallere çalışırken;
Derslerde not tutmayı öğrenin. Ve tuttuğunuz notları bir hafta önceden düzenleyin. Sınav haftası da bir gün önce çalışarak sınavlara girin. Faydasını göreceksiniz.
Sayısal derslerini kesinlikle son günlere bırakmayınız. Notlarınız tam olduğu sürece bir günde üç derse bile kolay çalışabilirsiniz ama notlarınız yoksa not çıkarmak vakit kaybettirir ve bir sınavı geçeceğim diye tüm sınavlarda kalabilirsiniz.
Ayrıca Vizeyi kesinlikle yüksek tutun. Finalin BÜT dediğimiz kurtarıcısı var fakat vizenin yok.
Ve bir dipnot daha büte kalmamaya çalışın. Herkesten daha fazla tatil yapmanız için büte kalmamak şart. :) Bir de bazı hocalar oluyor ki BÜT e kalanları geçirmiyor. Öyle değişik hocalar işte.. Hepsini seviyoruz ama :)

5) Hocaların yapısına dikkat edin.
Hocaların önemli noktalarını tespit etmeye çalışın. Mümkünse sizden büyük olan öğrencilerin dediklerine fazla kulak asmayın. Her hocanın bir noktası vardır.
Bunu kendi hayatımdan örnek vermem gerekirse,

İlk sınıfta Kimya hocamız hakkında bir sürü şey söyledi bizden üst sınıftaki arkadaşlarımız yok hoca geçirmiyor, derste kızıyor vs vs. Biz hocadan çok korkuyorduk. Meğer hoca derste sadece dersle ilgilenmemizi istiyordu. Ve konu hakkında sorular duymak istiyordu. Biz ilk başlarda kasılıyorduk. Ama hoca sınıfımızı sevdiği için açıkça konuştu sizin üst sınıflarınız da böyle böyle oldu diye. Hocaya saygısızlık yapmadığın sürece hocalarla iyi anlaşabilirsiniz. Çünkü üniversitede ki hocaların iletişimi sizinle daha iyi oluyor. Nedense lisede ki hocalarımı çok severdim ama onlarla arkadaş gibi olamıyorduk. Ama üniversitedeki hocalarla arkadaş gibi olabiliyorsunuz. 

6) İlk derste ayağa kalmayın. :)

7) Giyim,makyaj,bakım.
Seçtiğiniz kıyafetler düğüne gidecek şekilde olmasın. Özellikle kızlar için söylüyorum topuklu ayakkabı konusunu fazla abartmayın derim. Fazla makyaj yapmanıza gerek yok. Abartılı rujlar, pudralar, farlar... Makyaj yaptığınızda bakımlı olmazsınız. Temiz olduğunuzda bakımlı olmuş olursunuz. Bu benim kendi görüşüm. 
Erkeklere gelecek olursak, mümkünse siz de takım elbise, kundura falan abartmayın.
Sabah kalktığınız da saçınızı taramadan ve dişinizi fırçalamadan da gelmeyin. :)

8) Devamsızlık haklarınızı iyi kullanın.
Devamsızlığınızı dikkatli kullanmak önemli. Şahsen ben çok ciddi bir şey olmadığı sürece devamsızlığımı kullanmadım. Daha sonra finallerden sonra bir hafta ders işlenmiyor. Hatta finallere son bir hafta kalada der işlenmiyor. Ben ailemin yanına geliyordum. Devamsızlık haklarımı o şekilde değerlendiriyordum.

9) Hocalarınıza gereksiz sorular sormaktan kaçının.
-Hocam ders ne zaman bitecek?
-Hocam kaç yaprak defter alalım?
-Hocam ne sorarsınız?
Açıkçası bu ve bunun gibi bir çok soru duydum ve bu sorular hocaları çok rahatsız ediyor.
Ayrıca bazı sorular saygısızlık boyutuna girebilir. Mesela 'hocam ders ne zaman bitecek? dediğiniz zaman hocaya 'hocam dersinizden sıkıldım.' anlamına gelebiliyor.
Lisede ki bir çok alışkanlıklarınızı bırakmak zorundasınız. :)

10) İlk seneden Kız/Erkek arkadaş yapmayın.
İlk sene herkes bir arayışta oluyor. Kesinlikle kimseyi iyi tanımadan sizinle bu şekilde konuşmasına izin vermeyin. Hem derslerinizi çok etkiler hem de bir çok insan vakit geçirmek için takılabiliyor. Dersten sonra bir yerlere gitmek çok cazip geliyor. Fakat inanın ilk zamanlar böyle şeyler yaparsanız çabuk sıkılırsınız. Hemen gezip tozmayın. Mümkün oldukça ağırdan alın. Zamanı gelince çok güzel gezip çok güzel eğlenebiliyorsunuz. 

Benim tavsiyelerim bu kadar. Her şey sizin elinizde.
Üniversiteye gittiğinizde kimse sizi tanımayacak siz kendinizi tanıtmak zorunda kalacaksınız. Nasıl tanıtırsanız öyle devam eder.
İnsanlara 'hayır' demeyi öğrenin.
Tabi ki iyi insanlar da var. Tamamen kötü düşünmeyin.
-Yazdıklarım biraz sert gibi. Fakat eğer dikkat etmezseniz. Arkadaş kurbanı olursunuz.-
En güzel arkadaşlıklarınızı, eğlencelerinizi üniversitede yaşıyorsunuz.
Her gününüzün değerini bilin. Sadece kendinize dikkat edin yeter. 

Allah'a emanet olun.


EKALE


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

'Eleştirilmeyen insan ilerleyemez.'
Neden bir yorum bırakmıyorsun?